Ahad, 18 November 2012

TERAPI AZAN

Terapi Azan

Setiap apa yang dijadikan Allah pasti ada rahsia.Sama ada kita tahu atau tidak disebalik yang tersirat ianya telah ada bersama seiring dengan wujudnya hukum alam ini. Di sini auc nak berkongsi satu terapi iaitu Terapi Azan yang simple dan senang tapi amat berkesan dalam menangai stress kehidupan yang sentiasa membelenggui kita. Dengan Terapi Azan ini hidup kita akan sentiasa tenang, ceria, segar dan gembira selalu dengan izin Allah.

Terapi Azan ini sesuai untuk semua golongan dari bayi, anak-anak kecil, pelajar hinggalah ke golongan dewasa. Sambil mengadap PC atau Laptop pun boleh kita buat terapi ini.

Caranya:-
1. Duduk di atas kerusi atau bersila dalam keadaan belakang anda tegak
2. Pejam mata, kosongkan tenangkan fikiran
3. Dengarkan azan ini sambil mengikutnya dalam hati hingga habis masih lagi dalam mata yang terpejam santai.





4. Setelah selesai azan (masih pejam mata) angkat kedua belah tangan dan berdoa kehadrat Allah (pintalah apa jua permintaan yang anda inginkan).
5. Selesai berdoa sapu tangan anda ke muka dari bawah ke atas dan buka mata anda perlahan-lahan dan rasakan kelainan satu rasa ketenangan dalam hidup anda.
* Jangan buka mata sebelum terapi habis dijalankan bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini.

Terapi Azan ni dari Ustaz Mizie

Tiada ulasan:

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




### Sabda Rasulullah SAW : "Di tengah-tengah kalian terdapat masa KENABIAN yang berlangsung selama Allah menghendakinya. Lalu Dia mengangkat masa itu ketika Dia berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian akan ada masa KEKHILAFAHAN yang mengikuti Manhaj Kenabian yang berlangsung selama Allah menghendakinya. Lalu Dia mengangkat masa itu saat Dia berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian akan ada masa KEKUASAAN YANG ZALIM yang berlangsung selama Allah menghendakinya. Lalu Dia mengangkat masa itu ketika Dia berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian akan ada masa KEKUASAAN DIKTATOR (kuku besi) yang menyengsarakan yang berlangsung selama Allah mengkehendakinya. Lalu Dia mengangkat masa itu saat Dia berkehendak untuk mengangkatnya. Selanjutnya akan muncul kembali masa KEKHILAFAHAN yang mengikut MANHAJ KENABIAN." Setelah itu Beliau diam. (HR Ahmad)### @@@ MANUSIA YANG BERAKAL IALAH MANUSIA YANG SUKA MENERIMA DAN MEMINTA NASIHAT
وَعَدَ ٱللَّهُ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكُمۡ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ لَيَسۡتَخۡلِفَنَّهُمۡ فِى ٱلۡأَرۡضِ ڪَمَا ٱسۡتَخۡلَفَ ٱلَّذِينَ مِن قَبۡلِهِمۡ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمۡ دِينَہُمُ ٱلَّذِى ٱرۡتَضَىٰ لَهُمۡ وَلَيُبَدِّلَنَّہُم مِّنۢ بَعۡدِ خَوۡفِهِمۡ أَمۡنً۬ا‌ۚ يَعۡبُدُونَنِى لَا يُشۡرِكُونَ بِى شَيۡـًٔ۬ا‌ۚ وَمَن ڪَفَرَ بَعۡدَ ذَٲلِكَ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلۡفَـٰسِقُونَ "Allah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari kalangan kamu (wahai umat Muhammad) bahawa Dia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka: Khalifah-khalifah yang berkuasa dan Dia akan menguatkan dan mengembangkan agama mereka (agama Islam) yang telah diredhaiNya untuk mereka; dan Dia juga akan menggantikan bagi mereka keamanan setelah mereka mengalami ketakutan (dari ancaman musuh). Mereka terus beribadat kepadaKu dengan tidak mempersekutukan sesuatu yang lain denganKu dan (ingatlah) sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, maka mereka itulah orang-orang yang derhaka." (SURAH AN NUR:55)###